نیما نکیسا : ما یک نسل بسیار طلایی در تیم ملی داریم

“گزارش خبری لیگ برتر ایران” نیما نکیسا دروازه‌بان اسبق تیم ملی گفت: نسلی که امروز در تیم ملی حضور دارند یک نسل طلایی هستند که می‌توانند سالیان سال باعث خوشحالی این مردم شوند. لیگ برتر ایران شما را به ادامه خبر دعوت می کند.

نیما نکیسا : ما یک نسل بسیار طلایی در تیم ملی داریم

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه معتقد است این تیم ملی نسل طلایی فوتبال کشورمان را در خدمت دارد که می‌تواند بزرگترین اتفاق فوتبالی تاریخ را رقم بزند. نیما نکیسا دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در گفت‌وگو با لیگ برتر ایران، درباره بازی یادبود درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان، همچنین صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهاراتی را مطرح کرد.

در آستانه سالروز درگذشت علی انصاریان چه صحبتی در این باره دارید؟

روزی فیلمی در یکی از جشنواره ها پخش شد که در هشت دقیقه ابتدایی دوربین فقط سقف اتاق را نشان می‌داد. پس از گذشت چند دقیقه صدای تماشاگران بلند شد که این چه فیلمی است و بعد از حدود ۸ دقیقه تعدادی سالن را ترک کردند. کم کم دوربین از روی سقف پایین آمد و معلولی را نشان داد که بی حرکت روی تخت دراز کشیده است. اینجا بود که مشخص کردند وقتی ما تحمل ۸ دقیقه نگاه کردن به سقف را نداریم چطور می‌توانیم دوری عزیزان مان را برای روزها و سالها تحمل کنیم. به نظرم برگزاری مسابقات یادبود اینچنینی مثل بازی که قرار است این هفته برگزار شود، باید به یک عادت سالیانه تبدیل شود تا هر سال یاد این عزیزان زنده باشد و از طرفی همین نسلی که امروز این بازی را برگزار می‌کنند شاید دو یا سه دهه دیگر نباشند و یا پیرتر باشند و با خاطرات این روزها زندگی کنند.

از علی انصاریان و مهرداد میناوند چه خاطراتی دارید؟

چیزی جز خوشی، خنده و خوشحالی نیست. واقعاً هر زمان کنار این دو عزیز بودیم بهترین اتفاقات و بهترین لحظات برای مان رقم می‌خورد. باور از دست دادن شان هنوز هم سخت است. ای کاش امروز هم کنار ما بودند. کاش کرونا از این دو دریبل می‌خورد و شکست می‌خورد.

درباره تیم ملی و صعودش به جام جهانی چه صحبتی دارید؟

باید تبریک بگویم. گرچه از ابتدا می‌دانستم که این تیم صعود می‌کند. یعنی میدانستم پس از مارک ویلموتس چه روزهای خوبی در انتظار تیم ملی است. مطمئنم این تیم اتفاقات بهتری را هم رقم خواهد زد.

چه اتفاقاتی؟

ما یک نسل بسیار طلایی در تیم ملی داریم. نسلی که در هر پست چند بازیکن قابل توجه حضور دارند. نسلی بسیار قوی مثل ۹۸ که قطعاً در تاریخ فوتبال ایران ماندگار خواهد شد. در پست دروازه‌بانی بازیکنان خوبی داریم. در هافبک و دفاع نفرات شایسته ای را می‌بینیم و در پست حمله ستاره‌هایی را داریم که در بهترین لیگ های اروپا می‌درخشند.

می‌توان با این تیم به دور دوم صعود کرد؟

شک ندارم اگر در گروهی قرار بگیریم که قرعه مناسبی داشته باشد حتما صعود می‌کنیم و اتفاقی رقم خواهد خورد که تاکنون در تاریخ فوتبال ایران تکرار نشده. امیدوارم این نسل یک بار دیگر مردم را خوشحال کنند، چون قبلا هم با صعود به جام جهانی این شادی را به مردم هدیه داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا